سَلامٌ عَلی آلِ یاسین

سَلامٌ عَلی آلِ یاسین

سلام بر آل یاسینsebghah@درایتا
سَلامٌ عَلی آلِ یاسین

سَلامٌ عَلی آلِ یاسین

سلام بر آل یاسینsebghah@درایتا

حتما بخونید!

لشکر شیطان و کابینه ی او

شیطان دارای سربازانی است که او به وسیله ی آنها کارهای خود را انجام می دهد افراد کابینه اش از فرزندان خود اوست و برای هر کاری وزیری را تعیین کرده،به انحراف کشیدن مردم را به آن کابینه سپرده است. در هر صبح وشام تخت خود را می گذارد و بر آن می نشیند، افراد کابینه اش دور او جمع می شوند، واو هم دستورات لازم را به آنان می دهد.

اسم برخی از آنها را برای شما پیدا کرده ام و ماموریت هرکدام را مشخص کردم.

ولها یا ولهان:او مامور طهارت ونماز و عبادت است. او انسان را در نماز و طهارت وسوسه می کند و به شک می اندازد که این نماز باطل است ، نمازی دیگر را شروع کن ، وضوی تو ناقص بود، دو مرتبه تجدید کن. گاهی در سجده در بدن انسان چیزی می دمد، به طوری که انسان خیال می کند وضوی او باطل شد و مجبور شود دوباره وضو بگیرد.....

هَفاف:ماموریت دارد که در بیابانها وصحراها انسان را اذیت کند و برای ترسانیدن او را به وهم و خیال اندازد یا به شکل حیوانات گوناگونی به نظر انسان در آید.

زلنبور(یارکتبور):موکل بازاریها است. لغویات و دروغ ، قسم دروغ و مدح کردن متاع را نزد آنها زینت می دهد.

ثبر: وقتی که مصیبتی به انسان وترد می شود ، صورت خراشیدن و سیلی به خود زدن ،یقه و لباس پاره کردن را برای انسان پسندیده جلوه می دهد.

ابیض:انبیا را وسوسه می کند.یا مامور به خشم در آوردن انسان است وغضب را پیش او موجه جلوه می دهدو به وسیله ی آن خونها ریخته می شود.

اعور:کارش تحریک شهوات در مردان وزنها است و آنها را به حرکت در می آورد و انسان را وادار به زنا می کند.

اعور،همان شیطانی است که برصیصای عابد ار وسوسه کرد تا با دختری زنا کند وبعد اورا به قتل رساند.

داسم:همواره مراقب خانه ها است. وقتی انسان داخل خانه می شود اگر سلام نکند وبسم الله نگوید، داسم همراه او وارد خانه می شود و آنقدر وسوسه می کند تا شر و فتنه ایجاد نماید و اهل خانه را به جان هم اندازد .

اگر انسان سر سفره غذا نشست و بسم الله نگفت داسم با او غذا می خورد واز برکت غذا کم می شود همچنین در قیامت در مورد آن غذا از انسان سوال می شود.وهرگاه باعث آزار واذیت اهل خانه شود باید بگوید(داسم،داسم، اعوذ بالله منهُ)

مطرش یا مشوط و ساوشوط:کار او پراکندن اخبار دروغ یا دروغهایی است که خود جعل کرده، در حالی که حقیقت ندارند.

قنذر:او نظارت بر زندگی افراد می کند. هرکس چهل روز در خانه ی خود مشروبات الکلی داشته باشد،غیرت را از او بر می دارد،به طوری که انسان در برابر ناموس خود بی تفاوت می شود.

دهار:ماموریت او آزار مومنان در خواب است.به طوری که انسان  خواب های وحشتناک می بیند، یا در خواب به شکل زنان نامحرم در می آید و انسان را وسوسه می کند تا اورا محتلم کند.

اقبض:وظیفه ی او تخم گذاری است. روزی سی عدد تخم می گذارد.ده عدد در مشرق و ده عدد در مغرب و ده عدد در وسط زمین ، از هر تخمی عده ای از شیاطین و عفریت ها وغول ها و جن بیرون می آیند که تمام آنها دشمن انسان اند.

تمریح:امام صادق(ع) فرمودند:برای ابلیس در گمراه ساختن افراد کمک کننده ای است به نام تمریح وی در آغاز شب بین مغرب و مشرق به وسوسه کردن، وقت خود را پر می کند.

زوال:مرحوم کلینی از عطیه بن المعزام روایت کرده که وی گفت:در خدمت حضرت صادق(ع) بودم  واز مردانی که دارای مرض «ابنه» بوده وهستند یاد کردم (منظور گروهی از جنیان که به شیطان کمک    می کنند ) حضرت فرمود : زوال پسر ابلیس با آنها مشارکت می کند وآنها مبتلا به آن مرض می شوند.

لاقیس:او یکی از دختران شیطان است و کارش وادار کردن زنان به مساحقه و همجنس بازی است.او مساحقه را به زنان قوم لوط یاد داد. یعقوب بن جعفر می گوید:مردی از حضرت صادق (ع) از مساحقه-بازی زن با زن دیگر-پرسید: حضرت در حالی که تکیه کرده بود نشست و فرمود:زن  زیر و زن  رو هر دوملعون اند. پس از آن فرمود:خدا بکشد«لاقیس» دختر ابلیس را که چه عمل زشتی را برای زنان آورد. آن مرد گفت: این کار اهل عراق است؟ حضرت فرمود: سوگند به خدا که این عمل در زمان رسول خدا(ص) بود قبل از آنکه در عراق باشد.

متکون:شکل خود را تغییر می دهد و خود را به صورت بزرگ و کوچک در می آورد و مردم را گول می زند و به این وسیله مردم را وادار به گناه می کند.

مذهب:خود را به صورت هر کس که به خواهد در می آورد به جز پیغمبر یا وصی او، ومردم را گمراه می کند.

خنزب:بین نماز گذار و نمازش حایل می شود،یعنی توجه قلب را از انسان در نماز بر می دارد. در خبر است که عثمان بن ابی العاص بن بشر در خدمت حضرت رسول(ص) عرض کرد: شیطان بین نماز و قرائت من حایل می شود حضرت جواب داد: اسمش شیطان «خنزب» است . پس هر زمان از او ترسیدی به خدا پناه ببر.

مقلاص:موکل قمار است.قمار باز ها همه به دستور او رفتار می کنند.به وسیله ی قمار و برد و باخت اختلاف میان آنها ایجاد می کند.

طرطبه:یکی از دختران آن ملعون می باشد.کار او نیز مثل کار لاقیس است. 

با توجه به آنچه که گفته شد ما انسان ها باید همواره مواظب رفتارمان باشیم تا به وسیله ی وسوسه های شیطان واعمال خود با شیطان وارد جهنم نشویم که آن زمان در برابر خدا وحضرت محمد(ص) وامام زمان شرمسار باشیم.  

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد