سَلامٌ عَلی آلِ یاسین

سَلامٌ عَلی آلِ یاسین

سلام بر آل یاسینsebghah@درایتا
سَلامٌ عَلی آلِ یاسین

سَلامٌ عَلی آلِ یاسین

سلام بر آل یاسینsebghah@درایتا

ما ایستاده ایم...مقاومت رمز پیروزی



مقاومت رمز پیروزی مسلمانان



نظرات 3 + ارسال نظر
n!k دوشنبه 29 تیر 1394 ساعت 02:12

اقا یا خانم محترم .. جون مادرت اینطوری دیگه حدیث نزار .. اخه اینطوری بدون هیچ مقدمه و هیچ توضیح و هیچ اول و آخری اونم بدون منبع حدیث پست میکنن ؟؟؟؟ من تموم این توضیحاتی که شمادادیو میدونم فقط خواستم این تلنگرو به شما بزنم که وختی منظورت یه چیز خاصیه حتما حتما توضیح لازم رو هم بده کنارش .. الان اگه بجای من یه بی دین یا یه بی اطلاع از همه جا اینو میخوند چه برداشتی میکرد؟ نه خداییش کلاه خودتو قاضی کن .. چه برداشتی میکرد ؟ .. ما صدتا حدیث داریم که فقط و فقط گفته قرانو حتی روخونی کنید .. خودتم که توو توضیحات گفتی : قران کلا نوره .. از کنارشم رد شی بهت خیر میرسه چه برسه به خوندن ..
من میدونم چی میخواستی بگی توو این پست ولی شیوت درست نبود .. وجدانا .. انصافا این توضیحاتی که به من داده بودی با اون یه کلمه حدیثی که نوشتی برداشت میشه ؟ و اینطوری میشه ضرر این نوشته بیشتر از سودش میشه .. دینو خوب برسونیم به همه ..
(اون توضیحات کربلا و عدم تدبر در قران و اون بحثا که کردی همه درسته ولی وجدانا کجای این حدیث اینا از توش درمیاد ؟ یا یه چی نزار یا گذاشتی دقیق بگو این حدیث کجا گفته شده اشاره به چی داره واسه کیا گفته شده چه فکری پشت حرفشه و و و و )
موفق باشی ..

سلام
ممنون از توضیح و انتقادتون.
یاحق

n!k شنبه 27 تیر 1394 ساعت 11:29

دوست عزیز میشه به من دقیق و واضح و صریح پاسخ بدید منبع این حدیث کجاس ؟
این منبع که گفتید نرم افزار فلان ، اصلا منبع محسوب نمیشه .. منبع دقیق به من بدید

سلام
ببخشید من چون منبعی نداشتم منبع جایی که برداشت کردمم گذاشتم تا بازدید کننده ها مطلع بشوند.
خوشحالم که منبع حدیث براتون مهمه و خوبه ، اما اگر در صحت این حدیث شک کردید باید بگم که بعضی از احادیث معلومه که مطابق با سیره اهل بیت و قرانه
درست مثل این حدیث!
چون قرانی که بدون تدبر خوانده بشه و انسان کاره خودش رو انجام بده بدون اینکه به قران توجهی داشته باشه چه فایده ای داره...میدونیم که در زمان امامان افرادی بودند که قران را می خواندند اما با امام زمانشون مخالفت می کردن،فک میکنید کسانی که زمان عاشورا امام ع و یارانشون را شهید کردند قران را نخونده بودند؟یا از مذاهب دیگه بودند؟یا شیعه نبودند؟ باید بگم اونها هم قران میخوندند هم مسلمون بودند و هم شیعه .شیعه بودنش رو هم از استاد پناهیان شنیدم.حتی اگر قبولم نکنیم که از شیعیان بودند مسلمون بودن پس قران هم میخوندن اما قران خوندنشون نجاتشون نداد.چرا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟چون در قران تدبر نکرده بودند!!!غیر از اینه؟
مگر خوده قران نگفته تدبر کنید در ایات الهی تدبر و تعقل .در پی این تدبر و تعقل چی هست؟؟؟عمل عمل....
در احادیث و قران باید تدبر کرد.
خودم سعی میکنم احادیث را با منابعش بیارم .در صورتی که پیداش کنم...
البته منظور حدیث این نیست که اگر کسی همینجوری قران بخونه مثلا جز خوانی هایی که در ماه رمضان میشه...خیری توش نیست نه ...بلکه همه ایات نور هستند و الفاظشون با توجه به احادیث ثواب داره ولی این ثواب درجه بندی است.
منبع این حدیث را ندارم ولی به این حدیث توجه کنید:قال الامام الصادق – علیه السّلام – فی دعاء: اللهم نشرتُ عهدک و کتابک فاجعل نظری فیه عبادة و قراءتی فیه تفکراً و فکری فیه اعتباراً و لا تجعل قرائتی قراءةً لاتدبر فیها و لا تجعل نظری فیه غفلة.
امام صادق – علیه السّلام – در دعایی فرمود: خدایا منتشر کردم عهد و کتاب تو را، پس قرار بده نگاه من را بر آن عبادت و خواندن مرا در آن با تفکر و اندیشیدن و فکر من در آن را وسیله عبرت قرار ده و قرار نده خواندن من را خواندنی که در آن تدبر و تفکر نباشد و قرار نده نگاه مرا در آن، نگاهی غافل و بی خبر (از عمق مطالب آن).
«مصباح الانوار، ص ۱۴۱»
این امره واضحیه که کسی که قران رو بخونه و عمل نکنه خدا به او خشمگین میشه مثا این حدیث:
قال رسول الله – صلّی الله علیه و آله – : من تَعلّم القرآن فلم یَعمل به وآثَرَ علیه حبُّ الدنیا و زینتَها اِستوجَبَ سَخَطَ الله و کانَ فی الدرجةِ مع الیهود و النصاری الذین یَنْبِذُون کتاب الله وراءَ ظَهُورِهم.
رسول خدا – صلّی الله علیه و آله – فرمودند: کسی که قرآن را یاد بگیرد و بدان عمل نکند و دوستی دنیا و زینت آن را بر قرآن برگزیند مستحق خشم خداست و با یهودیان و مسیحیان، که کتاب خدا را پشت سر می اندازند، در یک درجه خواهد بود.
«وسائل الشیعة، ج ۶، ص ۱۸۳»
موفق باشید.

از تک تک بازدیدکنندگان سایتان کسب درآمد کنید
نرخ شگفت انگیز 1250 ریال بابت هر آی پی !!
شمارش بسیار بالا
پشتیبانی 24 ساعته
پرداخت شفاف و منظم
با 3 سال سابقه فعالیت
Talapop.ir

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد